Ve druhém utkání čtvrtfinálové série play-off mezi Basketem Brno a týmem BK Opava došlo ke sporné situaci a k velkému pochybení rozhodčích.
Ve třetí čtvrtině byla hráčem BK Opava s číslem 21 vypuštěna střela, která se dle verdiktu rozhodčích nedotkla konstrukce zařízení. Následné dva body, které vsítil po odraženém míči od desky hráč Opavy s číslem 14 tak nemohly být uznány.
Následně si trenér Opavy Petr Czudek vyžádal Coach‘s challenge, zda se míč dotkl konstrukce zařízení či nikoliv. Na základě platných pravidel FIBA nemá trenér právo na vyžádání Coach‘s challenge na situaci, zda se míč dotkl konstrukce zařízení či nikoliv.
Hlavní rozhodčí přesto rozhodl o přezkoumání situace, verdikt změnili a koš uznal. Tento verdikt ovlivnil konečný výsledek utkání.
Na základě těchto skutečností Basket Brno žádal o přezkoumání celé situace ustanoveným sportovním ředitelem ligy a zcela transparentního rozhodnutí, čímž pro nás je dle platných pravidel FIBA opakování tohoto utkání.
Sportovní ředitel opakování utkání zamítl, protože:
- ze záběrů, které jsou SŘ k dispozici, je prokazatelné, že míč se obruče při střele Radovana Kouřila dotkl
- Chyba nepřišla v koncovce utkání, nýbrž v první polovině třetí čtvrtiny.
Proti tomuto rozhodnutí se odvoláváme k vrchnímu řediteli NBL podle článku 41 SŘB.